Elitsatsande kaffemonster som älskar nya prylar

Jesper
Andersson

It’s FRI-YAY!

10 Feb

Vaknade tidigt tidigt och gick direkt upp och började skriva på en artikel till Allt om MTB. Efter några timmar hade solen kommit upp en bit så då blev det en sväng ut på endurohojen, delvis med tanke på artikeln, håller på att testa lite olika prylar… Fantastiskt kul att sitta på endurohojen, fan vad jag längtar till tävlingssäsongen och de där dagarna då man sitter i liften, lyssnar på tystnaden och väntar på att dundra nedför en rolig led i en bike park! Tiden går fort, snart stressar man med fotpumpen för att hinna med första liftåket! Blev lite lek blandat med lugnt, Sigtunas nedförskörningar har krympt sedan jag fick hem säsongens Specialized Enduro… märkligt 😉 Var också in till Stockholmsmässan och kikade en sväng med päronen. Väl hemma blev det italienskt tema på middagen, hemmagjord pasta är så enkelt men svårslaget gott! MUMS!

JAN_6773_JesperAnderssonPhotography IMG_1931_JesperAnderssonPhotography IMG_1939_JesperAnderssonPhotography IMG_1935_JesperAnderssonPhotography JAN_6793_JesperAnderssonPhotography JAN_6797_JesperAnderssonPhotography JAN_6818_JesperAnderssonPhotography JAN_6822_JesperAnderssonPhotography JAN_6827_JesperAnderssonPhotography

Kärleksfullt…

9 Feb

Jag har satt kärleksfulla rubriker tidigare och skrivit blogginlägg om kärlek och känslor till saker så som nya cyklar, smärta, radiostyrda leksaker, bakning, fotoutrustning och inte minst så har min förträffliga Monark ”MIA” blivit ordentligt omtalad genom kärleksfulla och vackra ord! För tusan! Glöm inte kaffe! Kaffe som jag tycker väldigt mycket om… Kärlek till en hel del materiella ting. Men nu kan jag gladeligen meddela även här på bloggen att jag gått och kärat ner mig i en livs levande människa. Alltså inget plastskelett nere i källaren, ingen snögumma i trädgården och ingen 11 cm hög Hustomte utan i en livs levande Cecilia. Första frågan jag fått av samtliga som fått reda på det tidigare, ”Cyklar hon?” Tack och lov inte, det gör jag själv så jag ibland ledsnar på det! Roligheter i livet med andra ord! Apropå roligheter så går jag inte bara och dagdrömmer numera utan det händer även att jag tränar, även om rapporteringen här på bloggen varit lite bristfällig. Löpning och sedan drygt 3 kilometer plaskande i simhallen på morgonen och nu har jag blivit misshandlad av MIA som tycks ha blivit lite svartsjuk… Lite bilder från helgen som jag tillbringade i Ronneby och lite från dagens trötthetsgenerering.

DSC_1607_JesperAnderssonPhotography_116710246_10154065088115356_705815045_o DSC_1610_JesperAnderssonPhotography DSC_1608_JesperAnderssonPhotography DSC_1587_JesperAnderssonPhotography DSC_1534_JesperAnderssonPhotography  DSC_1515_edit_5x4_small

Blekingeleden..

6 Feb

Är kvar här nere i Blekinge någon dag till.. idag blev det utforskning av Blekingeleden i samband med ett distanspass. Började från Ronneby och rullade sedan västerut på fantastiskt fina stigar, en del inte alltför branta men roliga utförskörningar. Kom såklart in snöblandat regn och sista tre milen i motvind var lite motiga. Men kul att köra nya stigar och se sig omkring!

IMG_4580 IMG_4581

Miljöombyte

3 Feb

Det är alltid kul att komma till nya platser, se nya saker och såklart cykla nya stigar! Man behöver egentligen inte åka till en kanarieö för att uppleva den glädjen… nu har jag hamnat i Ronneby några dagar och har cykeln med mig. Hade lite tur att komma i kontakt med en cykelbekant som jag mötte upp utanför vakten vid F17, fick sedan privat guidning runt på väldigt roliga stigar här i krokarna! Kul på hjul!

IMG_4555 IMG_4556

Tillbaka från Fuerteventura

28 Jan

Ja då är jag tillbaka till härliga Sverige från ett ännu härligare Fuerteventura. Det har blivit en vecka med bra träning och en hel del kul och bra fotografering! Första gången jag besökte Apollos anläggning La Pared, ett resmål jag mer än gärna besöker igen! Många timmar träning, lagom mycket sol och kul sällskap! Men som alltid är det skönt att komma hem, åhh vad ljuvligt kaffet smakar när man får lov att komma hem till sin egen maskin och brygga en dubbel espresso… åhhh, det är kärlek det!

JAN_6627_JesperAnderssonPhotography JAN_6436_JesperAnderssonPhotography JAN_6298_JesperAnderssonPhotography DSC_1292_JesperAnderssonPhotography DSC_1273_JesperAnderssonPhotography

JAN_6315_JesperAnderssonPhotography JAN_6260_JesperAnderssonPhotography

Nästan ökenfärg här hemma också… typ! IMG_1893_JesperAnderssonPhotography

JAN_6315_JesperAnderssonPhotography JAN_6260_JesperAnderssonPhotography

Nästan ökenfärg här hemma också… typ! IMG_1893_JesperAnderssonPhotography

Vila lite lagom

23 Jan

Redan vid frukost såg det oroväckande mörkt och grått ut på himlen. Avvaktade ett tag men efter ett tag gav vi oss ut. Hann väl ungefär 40 minuter innan regnet kom. Blev en kort tur, vilket inte är helt fel då det känns i benen att man cyklat en och annan timme senaste dagarna. Blev lite lunch och kaffe vid poolen och snart sprack det upp och blev härligt väder. Drog ner till stranden en sväng med kameran. Det är vackert här!

JAN_6181_JesperAnderssonPhotography  JAN_6174_JesperAnderssonPhotography JAN_6157_JesperAnderssonPhotography JAN_6158_JesperAnderssonPhotography JAN_6241

JAN_6257_JesperAnderssonPhotography

Definitionen av EPISKT

22 Jan

Gårdagen bjöd på en fantastisk cykeldag och hör och häpna… denna dag var inte sämre! Det blev dock en tur med lite annorlunda inslag. Vi tog oss ner för en väg om snart blev en stig och snart var vi ute på stranden och cykla… jo ni förstår kanske redan nu att det här kommer sluta i misär. Vi blunda för varningssignalerna och efter några kilometer cyklande på vit strand, ett fåtal meter (Och Calle ibland i) från vattnet så tog stranden slut. Det blev sedan till att bedriva klätterverksamhet med hojarna på ryggen. Men så småningom kom vi hem och även om klockan visar runt 4,5h cykeltid så har man fått smaka en hel del timmar av sol… Grymt kul, kul sällskap, man skulle kunna sammanfatta det som att vi har det rätt EPISKT här nere!DSC_1076_small

DSC_1237_JesperAnderssonPhotography DSC_1230_JesperAnderssonPhotography_1 DSC_1228_JesperAnderssonPhotography_1 DSC_1223_JesperAnderssonPhotography DSC_1176_JesperAnderssonPhotography DSC_1171_JesperAnderssonPhotography DSC_1123_JesperAnderssonPhotography DSC_1028_JesperAnderssonPhotography DSC_1041_JesperAnderssonPhotography DSC_1100_JesperAnderssonPhotographyEn

Första solhälsningen!

20 Jan

Det blev en tidig morgon med lite stjärnskådning från balkongen, är man vaken är det lika bra att göra nå vettigt av tiden än att bara ligga kvar och vänta på att de andra ska vakna. En underbar frulle här på Apolloanläggningen ”La Pared” och sedan ut på hojarna för första cykeldagen som nu är avverkad. Det blev en tur norrut på asfalt och en del upp och ner i bergen! Skönt väder med en hel del sol men också lite moln, vilket inte kändes helt fel! Solen tar bra och jag har lagt grunden för en fantastiskt vacker hjälmbränna… Vita band strax framför öronen. I slutet av rundan drog jag, Friberg och Sparr iväg en sväng för lite stigcyklande! Det kommer bli mer av det! Hittade en del riktigt roliga bitar!

DSC_0786_JesperAnderssonPhotography DSC_0796_JesperAnderssonPhotography DSC_0806_JesperAnderssonPhotography DSC_0830_JesperAnderssonPhotography DSC_0844_JesperAnderssonPhotography DSC_0865_JesperAnderssonPhotography_1 DSC_0880_JesperAnderssonPhotography JAN_5384_JesperAnderssonPhotography JAN_5386_JesperAnderssonPhotography JAN_5390_JesperAnderssonPhotography JAN_5400_JesperAnderssonPhotography JAN_5405_JesperAnderssonPhotography JAN_5406

På plats på La Pared

19 Jan

Vi har nu kommit på plats nere på Fuerteventura och Apollos anläggning La Pared. Jag, Matthias Wengelin, Henrik Sparr, Calle Friberg och Lisa Nordén är här för att träna och spana in läget, och för min del en hel del fotograferande såklart!! 😀 Cyklarna är monterade, vi har spanat in och ätit av den grymma middagsbuffén, imorgon då blir det trampa! Håll utkik, hoppas kunna sprida lite inspiration och glädje med bilder från några dagar av härligt trampande!

JAN_5352_JesperAnderssonPhotography JAN_5355_JesperAnderssonPhotography JAN_5357_JesperAnderssonPhotography JAN_5363_JesperAnderssonPhotography JAN_5365_JesperAnderssonPhotography JAN_5370_JesperAnderssonPhotography JAN_5372_JesperAnderssonPhotography

Resväsk-tetris…

18 Jan
wengan_tetris_JesperAnderssonPhotography

Efter helgens distansande blev det vilodag under Måndagen, så mycket vila som 13 timmar jobb med en hel del klättrande i en klockstapel nu erbjuder :) Kul att komma iväg på lite jobb i alla fall. Snöslask och PlusSnusk har gjort att träningen bedrivits dels i simhallen men också här hemma på min kärleksfulla och otroligt söta MIA, åh du ljuvliga Monark… ”Skönt” och ”tillfredsställelse” kan verkligen gestalta sig på många sätt. Annars har dagen bestått av ”resväsk-tetris”, åker iväg en liten sväng för att fotografera för Apollo Sports. Det blir ner till Fuerteventura och Apollos nya anläggning La Pared. Har varit på Playitas ett par gånger men den här ligger på andra kusten (västra) och jag hoppas kunna skapa lite magi med kameran.. Kommer sannolikt få upp en del bilder här på bloggen nu när det finns lite annat än snöslask och monarken ur femtioelva vinklar att plåta!

Jag tar mig friheten att använda en flera år gammal bild på Wengelin och min gamla kärlek ”Smurfen” till dagens inlägg… Lite såhär är det att packa cykel och en överdos kamerautrustning…